23. 2. 2011  |  1348 ogledov  |   povratna povezava  |  0 komentarjev

Premisleki ob nacionalnem programu visokega šolstva 2011-2020

Okrogla miza društva univerzitetnih profesorjev Maribor

V veliki dvorani Univerze v Mariboru, Slomškov trg 15, smo lahko včeraj prisluhnili predsedniku Sveta RS za visoko šolstvo mag. Franciju Pivecu. V svojem dvournem nastopu je podal svoje premisleke ob nacionalnem programu visokega šolstva 2011-2020. Kljub temu, da je osrednji gost pričakoval še manjšo udeležbo, sam ocenjujem, da dobrih 30 udeležencev predstavlja relativno slab odziv. V kolikor bi se srečanja udeležili vsi predstavniki inštitutov oz. kateder bi bila dvorana že skoraj polna. Z UM FERI je bilo vsaj 6 udeležencev, kar nas, če malo poenostavimo, nekako uvršča med fakultete ki jih najbolj skrbi prihodnost visokega šolstva v Sloveniji. Še predobro se zavedamo vseh sprememb, ki jih je "vsilila" politična elita v zadnjih desetih letih. Tu imam v mislih tako prave politike, kot tiste univerzitetne.

Mag. Pivec je zbranim razdelil tudi pisno kopijo svojega prispevka, ki je v obliki članka v nastajanju. Vsem, ki se okrogle mize niste udeležili predlagam, da ga po e-pošti prosite za prispevek, saj v pnem argumentirano predstavlja svoje poglede na regulacijo, internacionalizacijo, globalizacijo, predstavi razvojne scenarije za različne tipe univerz, poglede na zasebno šolstvo, razglablja o vrstah visokošolskih inštitucij ter se dotakne zagotavljanja kakovosti in socialnim vplivom.

S predavateljem se strinjam, da je t.i. "Status Quo" oz. "zatečeno stanje" največji problem visokega šolstva. Imamo velik primanjkljaj odprte diskusije in tradicije vključevanja strokovnih združenj v sooblikovanje in presojo razvoja visokega šolstva v Sloveniji. Na področju telekomunikacij in elektronike imamo v Sloveniji kar nekaj tovrstnih združenj, ki bi lahko pomembno prispevala z izkušnjami svojih članov. Najprej se spomnim na IEEE in SIKOM.

Visokošolski delavci smo delno tudi ujetniki lastnih sindikatov, ki po definiciji skrbijo prvenstveno za socialne pravice (beri: plače) svojih članov. Pogosto pa se pozabi na "pravico", željo oz. potrebo po kvalitetnem pedagoškem in raziskovalnem delu. Slednje je pogoj za uresničitev ciljev, ki jih opevajo vse strategije, praviloma pa ostanejo le v domeni želj oz. sanj. Če želimo, da nam delavec skoplje jamo, mu praviloma zagotovimo primerno orodje. Nekateri dobijo motiko, drugi lopato, tisti z več viri pa uporabijo rovokopač. Več let se že počutim, kot da pri nas kopljemo z rokami.

Držim pesti, da se ne bodo uresničile skrbi prisotnih in da se bo dialog o razvoju visokega šolstva v Sloveniji nadaljeval in širil ter da bo prešel v navado vseh zainteresiranih - države, industrije in univerz. Vse premalo je argumentiranih prispevkov s strani akademikov oz. rednih profesorjev, ki bi morali s svojimi izkušnjami in avtoriteto skrbeti za doslednost in kvaliteto visokega šolstva ter njegovo vlogo v družbi. Skrbi pa me, da bodo ob obravnavi nacionalnega programa in nastajajočem novem zakonu, ki bo moral uvesti mehanizme za njegovo izvedbo, politiki ponovno uspeli "uravnotežiti" vsebino tako, da bomo ponovno obstali na mestu in še naprej delovali kot ujetniki nasprotujočih si zakonov. Kot tehnik zelo težko razumem, da je stanje, kjer je tako pomembno področje, kot je visoko šolstvo, ujetnik tako očitnih nasprotij, ki jih vsi priznavajo,  sprejemljiva politična realnost.

Pred leti sem bil na sestanku pri predstojniku katedre za telekomunikacije v Zagrebu. Ponudil mi je sodelovanje pri nacionalnem projektu uvajanja formalne verifikacije v postopek sprejemanja zakonodaje. Ideja je odlična, a verjetno v praksi neizvedljiva - tehnično bi se v določeni meri lahko izvedla, a zaradi človeškega faktorja, do tega verjetno ne bo nikoli prišlo. Tudi pri sosedih, kljub podpisanim pismom o nameri s strani več sodišč, ni prišlo do realizacije.

Na seznam prispevkov

« Februar 2011»
N P T S Č P S
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28          

Zadnje objave

Arhiv

  • 2012(1)
    • Marec(1)
  • 2011(14)
    • Oktober(2)
    • September(2)
    • Junij(2)
    • Maj(2)
    • April(1)
    • Marec(3)
    • Februar(2)
  • 2004(3)
    • April(3)
  • 2003(1)
    • April(1)
  • 2002(1)
    • Februar(1)
  • 2001(1)
    • April(1)