15. 5. 2011  |  1424 ogledov  |   povratna povezava  |  0 komentarjev

Umazano perilo, toaster, medmrežje?

toaster -ja [touster] m (o) električna priprava, v kateri se opekajo kruhove rezine, opekač: opeči kruh v toasterju

Ob pripravi 25. delavnice VITEL z naslovom Internet stvari, sem še pogosteje razmišljal o medmrežju, ki vključuje vse kar lahko prispeva podatke za bolj informirano sprejemanje odločitev pri upravljanju naših virov in posledično naših življenj. V okviru delavnice je potekala zanimiva razprava o zelo širokem spektru uporabe. Od prenosa električne energije kjer bo za zagotavljanje stabilnega delovanja omrežja potrebno nove vire in porabnike primerno upravljati do priklopa toasterja za zagotavljanje inovativnih storitev.  

Tehniki navadno želimo reševati "velike" in "kompleksne" probleme. Primer upravljanja energetskega omrežja gotovo sodi v to skupino. Pogosto pa ne znamo prepoznati "preproste" probleme, ki bi jih bilo resnično koristno rešiti. Eden izmed udeležencev delavnice je to predstavil z naslednjo humorno izjavo: "Želim si, da me ob prihodu iz službe pričaka skuhana kava. Če poskusim to doseči sedaj, me žena pošlje še v trgovino in po ostalih opravkih." Potencial za tovrstne aplikacije, ki bi jih omogočilo medmrežje stvari (Internet of Things), je resnično ogromno. Da so lahko "preproste" rešitve s primerno strojno podporo v okviru globalnega trga tudi zelo donosne, dokazuje Apple s svojo trgovino aplikacij za "i-naprave".

Kako to, da več tovrstnih zgodb o uspehu ne izhaja iz naše fakultete? Razlogov je ogromno! Od napačne definicije države kaj bi naj Univerza bila, do apatije posameznika, ki po desetih letih zaletavanja v zid, dočaka penzijo v zavetju uradniške plače. Prvo se kaže v razhajanju med zakonodajo, ki določa obseg in "kakovost" dela in tisto, ki določa financiranje. Tako vsaj pravijo tisti, ki so pri nas najbolje obveščeni o finančnih tokovih. Apatija pa se kaže v strahu pred spremembami in varčevanjem z zmanjšanjem aktivnosti in posledično stroškov, ne pa z investiranjem v delovne pogoje,  "nore" ideje in prevzemanjem pobude.

Če želiš dobiti idejo za omenjeni kavomat, ga moraš seveda najprej uporabljati. To lahko seveda posplošimo in zaključimo, da dobre visokotehnološke ideje za rešitve "preprostih" (beri: neočitnih) problemov, lahko dobijo le tisti, ki sodobne tehnologije vsakodnevno uporabljajo - z očmi uporabnika tehnologije, ne razvijalca, ki na silo išče idejo za novi Facebook, Google, ... Pa na naši fakulteti mrgoli tovrstnih "igračk"? Imamo po laboratorijih vse različice pametnih telefonov, tabličnih računalnikov, dostopovnih točk, razvojnih plošč in potrebno merilno opremo? Ali na nivoju Univerze skrbimo za hitro uvajanje sodobnih storitev, ki temeljijo na lastnem znanju in so plod sodelovanja med članicami in dela s študenti? Se različne "formalne skupine" sploh kaj družijo? Ali kdaj skupaj razmišljamo o načinih rešitve lastnih vsakodnevnih potreb povezanih z informacijsko-računalniško-telekomunikacijsko-elektronsko infrastrukturo v okviru pedagoškega in raziskovalnega dela? Ali v to investiramo sploh kakšna sredstva? Si to iskreno sploh želimo? 

Še nekaj o toasterju in umazanem perilu. Zanimivo predavanje je v okviru delavnice podal tudi Jari Arkko, ki je pri IETF vodja področja "Internet Area". Področje združuje kar 26 delovnih skupin. Mnoge med njimi obravnavajo tematiko, ki je močno povezana z medmrežjem stvari. Na Facebooku je prijatelj s svojim perilom in toasterjem. V organizacijskem odboru delavnice smo zelo veseli, da smo ga gostili na njegovem prvem obisku Slovenije (hvala go6). 

P.S.: Verjamem, da bodo prispevki in nekateri videoposnetki z delavnice na voljo članom Slovenskega društva za elektronske komunikacije (SIKOM). 

Na seznam prispevkov

« Maj 2011»
N P T S Č P S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Zadnje objave

Arhiv

  • 2012(1)
    • Marec(1)
  • 2011(14)
    • Oktober(2)
    • September(2)
    • Junij(2)
    • Maj(2)
    • April(1)
    • Marec(3)
    • Februar(2)
  • 2004(3)
    • April(3)
  • 2003(1)
    • April(1)
  • 2002(1)
    • Februar(1)
  • 2001(1)
    • April(1)